
NEVELÉSTUDOMÁNY ÉS PEDAGÓGIAI KOMMUNIKÁCIÓ A SZOCIALIZMUS ID
Szerkesztette: Németh András - Garai Imre - Szabó Zoltán András Gondolat Kiadó,
2016 Jelen kötet A magyar neveléstudomány története a szakmai folyóiratok
tükrében (T 100 496) című OTKA-kutatás további eredményeit tekinti át Németh
András ? Bíró Zsuzsanna Hanna, Garai Imre, Balogh Beáta ? Nagy Andrea, Golnhofer
Erzsébet ? Szabolcs Éva, Szabó Zoltán András és Sáska Géza által írott
tanulmányok útján. A kötet első fele arról nyújt áttekintést, hogy a történeti
megalapozottságú neveléstudományi vizsgálatokban jelen kutatás hogyan
pozícionálható, s a kutatócsoport mely elméleti megfontolások mentén elemezte
választott forrásait. A kötet második felében az 1949?1957 közötti időszak
akadémiai-felsőoktatási intézményeiről, illetve ehhez kötötten az
intézményrendszerben lezajlott személyi változásokról, valamint a kutatócsoport
által vizsgált történeti időszak kutatás-módszertani megfontolásairól
tájékozódhat az olvasó. A kötetet végül a tudományos minősítések 1949?1989
közötti jogszabályainak jogalkotói szándékait, továbbá az 1940-es évek második
felében Magyarországon végbemenő kommunista oktatási reformok és azok szellemi
gyökereit feltáró tanulmányokkal zárul. Jóllehet a kötet címében azt ígéri, hogy
a szocializmus évtizedeiben a hazai neveléstudomány változásait helyezi
vizsgálatának középpontjába, ám a szerzők eredményeiket nemzetközi kontextusban
is igyekeztek értelmezni. A kötet adatai: Kötés: Kartonált Megjelenés éve: 2016
Terjedelem: 284 oldal
2016 Jelen kötet A magyar neveléstudomány története a szakmai folyóiratok
tükrében (T 100 496) című OTKA-kutatás további eredményeit tekinti át Németh
András ? Bíró Zsuzsanna Hanna, Garai Imre, Balogh Beáta ? Nagy Andrea, Golnhofer
Erzsébet ? Szabolcs Éva, Szabó Zoltán András és Sáska Géza által írott
tanulmányok útján. A kötet első fele arról nyújt áttekintést, hogy a történeti
megalapozottságú neveléstudományi vizsgálatokban jelen kutatás hogyan
pozícionálható, s a kutatócsoport mely elméleti megfontolások mentén elemezte
választott forrásait. A kötet második felében az 1949?1957 közötti időszak
akadémiai-felsőoktatási intézményeiről, illetve ehhez kötötten az
intézményrendszerben lezajlott személyi változásokról, valamint a kutatócsoport
által vizsgált történeti időszak kutatás-módszertani megfontolásairól
tájékozódhat az olvasó. A kötetet végül a tudományos minősítések 1949?1989
közötti jogszabályainak jogalkotói szándékait, továbbá az 1940-es évek második
felében Magyarországon végbemenő kommunista oktatási reformok és azok szellemi
gyökereit feltáró tanulmányokkal zárul. Jóllehet a kötet címében azt ígéri, hogy
a szocializmus évtizedeiben a hazai neveléstudomány változásait helyezi
vizsgálatának középpontjába, ám a szerzők eredményeiket nemzetközi kontextusban
is igyekeztek értelmezni. A kötet adatai: Kötés: Kartonált Megjelenés éve: 2016
Terjedelem: 284 oldal

Adatlap
Ár: | 2.505 Ft |
A hirdető: | Kereskedőtől |
Értékesítés típusa: | Eladó |
Feladás dátuma: | 2025.07.19 |
Eddig megtekintették 5 alkalommal |
A hirdető adatai

Könyv kereső rovaton belül a(z) "NEVELÉSTUDOMÁNY ÉS PEDAGÓGIAI KOMMUNIKÁCIÓ A SZOCIALIZMUS ID" című hirdetést látja. (fent)